Featured graphic

Crowdsurfer

Web - Discovery Bootcamp - MVP
Orange heeft in samenwerking met acTVty en de Cronos Groep ‘CrowdSurfer’ ontwikkeld. CrowdSurfer helpt mensen bij het plannen van een zorgeloze uitstap: van geanonimiseerde data naar drukte visualisatie.

De uitdaging

Het platform visualiseert hoe druk het is in België aan de hand van geanonimiseerde GSM-mast gegevens van Orange geconsolideerd en in een handige datafeed gegoten door Cropland. Dit geeft mensen de mogelijkheid om drukke zones te vermijden bij het plannen van een uitstap.

Er waren twee grote uitdagingen: de applicatie zo snel mogelijk op de markt krijgen en de data op een goede en performante manier visualiseren. Alsook moest de applicatie zonder veel toeters en bellen een directe meerwaarde kunnen bieden aan de toekomstige gebruikers.

IMG 3268 Simulator Screen Shot i Phone 8 Plus 2020 10 14 at 16 25 06

Our approach

Minimum Viable Product

Een MVP (Minimum Viable Product) is een eerste werkende versie van je idee. Het bevat net genoeg (lees: de juiste) functionaliteiten om te lanceren bij eindgebruikers en te leren wat werkt.

Het doel

  • snel een digitale oplossing lanceren en testen
  • leren van gebruikers wat werkt om de belangrijkste functionaliteiteneerst te bouwen en bij te sturen waar nodig
  • voorkomen dat (ontwikkel)tijd wordt verspild aan het bouwen van onnodige functionaliteiten
  • de juiste basis leggen voor verdere ontwikkeling en schaling.


Hoe hielpen wij hen?

Samen hebben we de belangrijkste functionaliteiten in kaart gebracht. De oplevering verliep incrementeel via korte iteraties die we sprints noemen om zo snel mogelijk feedback te verzamelen en verwerken.

In samenspraak met het team en alle stakeholders werd al snel duidelijk dat het bekijken van een kaart met alle zones en het zoeken naar locaties de ‘key features’ van de MVP werden.

Hierna zijn we gestart met de basis goed te krijgen: de data performant gevisualiseerd krijgen zonder laadtijden te hoeven voorzien voor de eindgebruikers. Aangezien we over vrij veel datapunten en een dynamische applicatie spreken, was dit een leuke uitdaging!

Wanneer het data gedeelte op punt stond, gingen we verder met het uittesten van de visualisatie op de kaart, alsook het zoeken van locaties. Hier kwam onze designer ‘in the picture’: ze zorgde voor een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke UI waar iedereen direct mee aan de slag wilde gaan.

Feature graphic

Looking back

Door slimme algoritmes en moderne applicaties brengen we de geanonimiseerde Orange data in de handen van gebruikers. Dit via de gekende kanalen zoals desktop, mobiel & applicaties.

Door in te zetten op anonieme data vanuit Orange en het MVP proces vanuit Sweet Mustard hebben we de juiste data gebundeld om een performante applicatie tot stand te brengen. We focussen ons op gebruiksvriendelijkheid, slimme algoritmes en aangename visualisaties.

Zoals aangegeven is dit de eerste minimale versie van het Crowdsurfer product en hopen we in de toekomst nieuwe features toe te voegen zoals voorspellingen (hoe druk is het op een bepaald uur in de toekomst), reminders, … .

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info