Terug naar overzicht

Gesprek met Vanheede over het project VanheedePlus

Vanheede wil inzetten op hun digitale strategie. Hun doel is zo efficiënt mogelijk communiceren met hun klanten. Tevens willen ze een modulaire architectuur neerzetten die klaar is voor de toekomst. Het resultaat is de mobiele app VanheedePlus. Enkele maanden later blikken we terug met Kim Delvoye, Marketing Manager en Olivier Knockaert, CIO, op de samenwerking tussen Vanheede en Sweet Mustard.

Jan Sem
Vanheede Olivier Knockaert
Vanheede Kim delvoye

Olivier Knockaert (CIO) en Kim Delvoye (Marketing Manager) aan het woord

Waarom ben je op zoek gegaan naar een oplossing als de onze?

We zochten een partner die onze verwachtingen op korte termijn kon inlossen en het vertrouwen creëerde om op lange termijn samen te werken.

Wat waren de verwachtingen of behoeften voor de ideale oplossing?

Het moest snel gaan en goed zijn. Twee begrippen die normaliter niet goed rijmen met elkaar en zeker niet in de wereld waar gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit en technologie moeten samenvloeien.

Hoe heb je ons gevonden?

De Cronos Group was geen onbekende voor de IT en Marketing afdeling. We volgden de evolutie die Sweet Mustard doormaakte vanop afstand. Zo kwam Sweet Mustard dan ook op onze shortlist van mogelijke partners.

Wat vond je het leukst aan onze diensten ten opzichte van de concurrenten?

  • Het begrijpen van de uitdaging en daar een gepast voorstel voor uitwerken
  • De bedrijfsdynamiek
  • De nabijheid
  • Het multidisciplinaire team
  • Een open communicatie rond prijzen

Wat waren de belangrijkste dingen waarmee Sweet Mustard jullie heeft geholpen?

  • Het samenbrengen van een goed team van deelnemers met verschillende expertises
  • Snel de violen gelijkstemmen binnen het team
  • Workshops om gezamenlijk inzichten te creëren en consensus te bereiken (het kaf van het koren scheiden)
  • Buy-in creatie naar onze stakeholders

“De workshops waren essentieel en verrijkend”

- Kim Delvoye (Marketing Manager)

Hoe draagt VanheedePlus bij aan de groei van Vanheede? Wat voor impact of voordelen heeft het veroorzaakt?

We kunnen het gebruik van VanheedePlus netjes opvolgen. We hebben allereerst onze ambassadeursgroep van klanten geactiveerd. Deze gaven in onze laatste tevredenheidsenquête aan dat ze op de hoogte gehouden wilden worden wanneer de app beschikbaar was. Deze groep hapte snel toe en was een dankbaar testpubliek om de kinderziektes te detecteren.

VanheedePlus is een gevolg van het succes van ons bestaande klantenportaal, myVanheede. Bijna 75% van onze klanten gebruikt dit portaal. We leerden dat de ophaalkalender de meest gebruikte module was op myVanheede. Het was ineens het signaal dat dit de focus moest zijn voor in het VanheedePlus project. We leerden ook dat we dergelijke tools tijd moeten geven. Maar voortbordurend op het succes van myVanheede geloven we steevast dat VanheedePlus een belangrijke USP wordt in het verkoopsgeprek en bij zal dragen aan verdere groei, op een efficiënte manier.

Hoe heeft VanheedePlus jullie geholpen de problemen op te lossen?

VanheedePlus past in een doorgedreven grotere digitale strategie. Het moet dus helpen om een hoger doel te bereiken. Het hoger doel is om zo efficiënt mogelijk te communiceren met onze klanten met een minimale foutmarge.

Het doel was 100% digitale order entry tegen 2021. Hoe ver staan we daar?

Dit doel zal niet enkel afhangen van de app. De app zal ertoe moeten bijdragen dat we die doelstelling halen. Op dit ogenblik zijn we tools aan het inrichten om te monitoren – ook retroactief – uit welke bronnen onze “order entries” komen.

Hoe heb je de samenwerking ervaren?

  • De workshops waren essentieel en verrijkend
  • Goed gestructureerd
  • Netjes opgedeeld om maximale focus te bewaren
  • Steeds het overzicht bewarend
  • Goede pace (frequentie), gericht op resultaat
  • Goed dus

“Of we de diensten van Sweet Mustard aanbevelen? Volmondig Ja!”

- Olivier Knockaert (CIO)

Wat vond je het leukst aan onze diensten?

De pauzes en gezellig tussen de Sweet Mustard mannen en vrouwen staan in de keuken, alsof je één van hen was.

Zou je Sweet Mustard aanbevelen? Zo ja, waarom?

Volmondig Ja! Voor de argumenten die we hierboven hebben vermeld.

Is er nog iets dat je wilt toevoegen?

Special thanks @Jan Sem om ons Scrum te leren kennen in de praktijk. We gebruiken deze technieken ondertussen al voor andere zaken.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info