- Moeiteloos tanken en opladen m...

Moeiteloos tanken en opladen met de Caps Energy Card APP

G&V Energy Group has become the number one independent player on the Belgian market. An important pillar within the Group is the Caps Energy Card – a hybrid card with an online fleet management platform – and a network of more than 2,500 filling stations and 450,000 charging points. From CNG to LNG and electric charging: as changes in mobility occur, Caps evolves with the times. With the recent transition to electric driving, the former Caps Fuel Card and its app needed an update. Sweet Mustard is helping the company with this. Sarah Timperman, responsible for Sales & Marketing, and Project Manager Josse Desauw talk about the project.
Mee met veranderende mobiliteit
Sarah: “Sinds 2006 is het netwerk van de Caps Fuel Card enorm gegroeid, mee gestuwd door overnames en partnerships met o.a. Esso, Lukoil, Shell … Gezien G&V wil pionieren op vlak van duurzaamheid, evolueren we altijd mee met de nieuwste vormen van brandstof, dus ook met elektrisch rijden. Josse vult aan: “Een van de grote voordelen van Caps is dat we zowel brandstof als elektriciteit aanbieden. Dat is vooral voor fleetmanagers enorm handig, want alles zit centraal. Ze moeten geen verschillende kaarten beheren, maar krijgen alles op één platform en één factuur. Het draaide ons vooral om het makkelijker maken van het leven van die fleetbeheerder, en daar heeft Sweet Mustard enorm in geholpen.”


“Onze kracht zit in het feit dat we een multibrand kaart kunnen aanbieden. Voorheen zorgde dat ervoor dat het voor klanten niet altijd duidelijk was bij welke stations ze onze kaart konden gebruiken. Daar schept de app nu duidelijkheid in.”.
Structuur en uitdagen
Hoe G&V de samenwerking ervaren heeft? “Zeer positief,” aldus Sarah. “De sprint meetings verliepen gestructureerd, elke bug werd direct opgemerkt en weggewerkt, met elk detail werd rekening gehouden. Ze stellen de juiste zaken in vraag, dagen ons uit en helpen ons uitzoomen. Verder is Sweet Mustard heel transparant qua budget. De manier van werken is open en oprecht. Ook denken ze in elke fase van het ontwikkelproces na over toekomstige mogelijkheden. Ideeën die aan bod komen tijdens meetings worden nauwkeurig bijgehouden voor in de toekomst.”
Josse vult aan. “De manier van werken creëert een vertrouwensrelatie. Daardoor gaan we ook andere zaken aan zusterbedrijven uit de Cronos aan de Leie-groep toevertrouwen, zoals de ontwikkeling van onze website. Handig is dat Thomas volledig mee is in het verhaal, waardoor hij onze webpartner zal briefen. Het is mooi meegenomen dat je iemand hebt die zowel de achtergrond kent als kritisch kan meekijken.”

Eerst de basics, dan extra features
G&V koos ervoor om de app gradueel te verbeteren, aldus Josse. “We zaten met het probleem dat de vorige app op bepaalde smartphones niet meer werkte. Daarop hebben we beslist om eerst de app in een nieuw jasje te steken en met de basisfunctionaliteiten in de appstores te lanceren.Daarna hebben we gefocust op extra functionaliteiten. In de laatste fase hebben we bijvoorbeeld gefocust op het toevoegen van een routeplanner.
In de volgende fase willen we de gebruikerservaring nog meer personaliseren, zodat gebruikers bijvoorbeeld hun eigen transacties kunnen opvolgen en hun kaart kunnen blokkeren als ze die zijn kwijtgeraakt. Kortom, zaken die het leven van de vlootbeheerder nog makkelijker maken. Verder willen we inzetten op transparantie door prijzen aan tankstations en laadpunten duidelijk weer te geven. Ook willen we de routing finetunen, zodat je geen grote omweg moet nemen om op ons netwerk te blijven, maar dat je naar het roamingnetwerk gestuurd wordt wanneer dat interessanter is.”


Looking back.
Mobility is changing like never before. Is the updated app future-proof? According to Sarah, yes. "If an end user switches to an electric vehicle now, they do not have to change providers. With our app, we avoid charging stress by easily guiding users to the nearest or fastest charging point. This makes the threshold for switching a little lower. No matter what drive you have, our customers are at home with us. We are ready to evolve with the needs of the market."
Josse: "Some employees and companies have a lot of questions. They are not yet convinced of electric driving and/or have range anxiety. Our app helps and guides them. By the way, we do not claim that electric driving or fuel is the solution. It is an and-and scenario, as is clearly shown in our app."
Op zoek naar een digitale oplossing op maat?
Van probleemstelling tot uitgekiende strategie. Voor digitale oplossingen op maat moet je bij Sweet Mustard zijn. Benieuwd hoe we kunnen samenwerken? Aarzel dan niet om contact op te nemen.