Onze aanpak
B-Tonic streeft ernaar om een top of mind gezondheidsmerk en community te zijn die mensen inspireert en ondersteunt in het stellen en behalen van persoonlijke gezondheidsdoelen. Ter ondersteuning wordt het My B-tonic platform aangereikt. Daarnaast heeft de huidige doelgroep, zij die bewust bezig zijn met gezonder leven, nood aan persoonlijke ondersteuning en begeleiding om hun doelen effectief te behalen.
Uit voorgaand onderzoek naar het gebruik van de huidige B-Tonic omgeving blijkt dat:
- het huidige plan te chaotisch is
- mensen moeilijk hun weg vinden op het platform
- het mobiele verhaal amper ondersteund wordt, maar is wel noodzakelijk
Verder leefden er nog heel wat ideeën over de toekomst van het platform en was het moeilijk om de juiste prioriteiten te bepalen.
Hoe hielpen wij hen?
Samen gingen we op zoek naar hoe we de organisatiedoelen van B-Tonic kunnen verbinden met de noden van hun doelgroep. We gingen op zoek naar hoe we de gebruikerservaring van het huidige platform kunnen verbeteren zodat mensen hun uitdaging volhouden en hun persoonlijke doelen bereiken. We onderzochten wat hen motiveert, welke rol een community hier speelt en hoe we hier zo persoonlijk en interactief mogelijk op kunnen inspelen. We hielpen B-Tonic ook richting bepalen en keuzes maken voor de eerstvolgende stappen.

Discovery Bootcamp
Voor dit project hebben we onze Discovery Bootcamp ingezet. Dit is een begeleid stap-voor-stap proces waarbij we samen met het team van de klant in enkele dagen het juiste vraagstuk bepalen, de oplossing ontdekken en valideren.
Digitaal, vanop afstand
Bij Sweet Mustard faciliteren we workshops altijd samen met de klant op dezelfde locatie. Dit is één van de grondbeginselen van de co-creatie waarin wij zo sterk geloven. Alleen, plots staat de wereld op zijn kop door Covid-19 en wordt thuiswerken en videobellen de nieuwe norm. Snel schakelen en aanpassen aan de huidige situatie was de boodschap. Dit is exact wat we deden voor deze Discovery Bootcamp, met behulp van tools zoals Miro om het proces te bewaken en Google Meet om elkaar digitaal te ontmoeten. Uitdagend, maar geslaagd. Want waar een wil is, is een weg. Toch?
- Annelies Callewaert“Bij Sweet Mustard faciliteren we workshops altijd samen met de klant op dezelfde locatie. Dit is één van de grondbeginselen van de co-creatie waarin wij zo sterk geloven.”

Looking back
We namen B-Tonic mee in onze mindset en lieten hen kennismaken met onze manier van werken. We begeleiden hen doorheen het proces, bepaalden samen de richting en verzamelden inzichten. Dit alles op een korte termijn en op een efficiënte manier. Met als uitkomst:
- Inzicht in wat waardevol of relevant is om te bouwen en wat niet
- Inzicht in wat gebruikers nodig hebben, wat werkt voor hen en wat niet
- Klikbaar prototype
- Advies voor vervolgstappen en aanpak
Dit alles vormt de basis om de juiste prioriteiten te stellen en effectief van start te gaan. Zo kan B-Tonic investeren in de juiste dingen.