- Van Dessel – VD Fleet Solution...
Van Dessel – VD Fleet Solutions platform 3.0
Onze aanpak
Van Dessel had al een software voor vlootbeheer gebouwd in het verleden, VD Fleet Solutions. Deze was gericht op medewerkers die het polis- en schadebeheer doen voor de verzekeringsnemers, en heeft een hele tijd goed gewerkt. Maar met de toename van zowel gebruikers als voertuigen, ging de performantie achteruit. Oppervlakkige fixes waren niet meer genoeg om het geheel up-to-date te houden, gezien de onderliggende technologie en architectuur intussen verouderd was. Ook de gebruiksvriendelijkheid kon wat liefde gebruiken, gezien de applicatie met de jaren uitgebreid werd waardoor het voor gebruikers niet altijd makkelijk was om de weg te vinden.
Daarom zijn we van start gegaan met de doorlichting van de applicatie. Samen met Chris en zijn team hebben we de strategie bepaald die aan de basis ligt van de nieuwe VD Fleet Solutions.
- Chris Govaerts, COO Van Dessel“We hanteerden een klaarheldere roadmap met tweewekelijkse sprints, waaruit ons gecombineerd team – met experts van bij ons en van bij Van Dessel – in een oogopslag konden afleiden op we op schema zaten, waar er mogelijke struikelblokken zaten en welke impact die hadden op de rest van het traject. We spraken regelmatig fysiek af, omdat we geloven in de kracht van écht de koppen bijeen te kunnen steken.”
Boost voor de gebruiksvriendelijkheid
Verder was het onze bedoeling om de software veel intuïtiever te maken. Daarvoor hebben we uitvoerig bekeken welke features echt nodig zijn. We hebben de workflow vereenvoudigd en ervoor gezorgd dat alle functionaliteiten in één applicatie zitten, in plaats van verspreid over verschillende apps. Het is namelijk de bedoeling voor de toekomst dat ook de eindklant zelf het portaal kan gebruiken – en hoe duidelijker de app, hoe beter de gebruikerservaring, hoe groter de kans op tevreden eindklanten.
Gezien het de bedoeling is dat eindklanten binnenkort zelf hun gegevens invoeren via Fleet, wilden we de kans op fouten verkleinen. Door extra validaties in te bouwen hoeven klanten zich daar al geen zorgen meer over te maken.
In de eerste fase hebben we een MVP opgeleverd met een beperkt aantal functionaliteiten, in de volgende fase mikken we op extra features en een grotere, gefaseerde uitrol.
Looking back
Hoewel de 3.0-versie op moment van schrijven nog niet 100% af is – is software dat eigenlijk ooit? – wordt de vernieuwde applicatie alvast positief onthaald bij medewerkers. Verder kregen we extra punten voor de samenwerking: het Van Dessel team apprecieerde onze open communicatie en duidelijke afspraken. Daarover lees je alles in het gesprek over VD Fleet Solutions dat we met COO Chris Govaerts hadden, waarin je nog meer te weten komt over de applicatie.
Op zoek naar een digitale oplossing op maat?
Van probleemstelling tot uitgekiende strategie. Voor digitale oplossingen op maat moet je bij Sweet Mustard zijn. Benieuwd hoe we kunnen samenwerken? Aarzel dan niet om contact op te nemen.
Waarom kiezen voor Sweet Mustard?
Team van experten
Onze teams worden steeds nauwkeurig samengesteld, een perfecte mix van mensen met kennis en ervaring in business, design en technologie.
Co-creatie
We geloven heel sterk in open en transparante samenwerking. Voor ons is de klant een onmisbare schakel in het team.
Focus op impact en kwaliteit
We streven naar oplossingen die het verschil maken. Oplossingen die zorgen voor de nodige versnelling en toegevoegde waarde.