Onze aanpak
Co-creatie
Onze missie is om business value te genereren als een team. In dit project werkten we met mensen, met verschillende functionele en technische expertise, samen aan een gemeenschappelijk doel. In IT-teams wordt een mix van ontwikkelaars, architecten, testers en ontwerpers een cross-functioneel team genoemd. We kiezen er voor om business mensen zoveel mogelijk in het co-creatieteam op te nemen.
Mindset
Het begint allemaal met de juiste mindset. De Sweet Mustard-mindset is gebaseerd op waarden en principes van agile teamwerk in kleine iteraties. Deze manier van werken is gericht op het leveren van meerwaarde aan de klant in een zeer kort tijdsbestek en op het voldoen aan hoge kwaliteitsnormen, aandacht voor de eindgebruiker en het werken aan de juiste dingen op het juiste moment.

Focus op business en eindgebruikers
Door middel van overleg met zowel business en eindgebruikers, werden de nodige vereisten geïdentificeerd en de juiste prioriteiten gesteld. Het leveren van een succesvol en kwalitatief rapportage- en communicatiesysteem (zowel intern als extern) hield in:
- Vastleggen van een gestandaardiseerd proces voor de globale groep
- De efficiëntie verhogen van het verzamelen van gegevens
- Linken en updaten van statussen
- Exporteren van gedetailleerde rapporten
- Louis, Product owner“Via ons kanban-bord kon elke stakeholder gemakkelijk de evolutie volgen, het maakte de communicatie heel eenvoudig.”
Kanban
Omwille van veranderende vereisten hebben we snel besloten om te werken met Kanban, een visueel bord dat het werk en de voortgang weergeeft, wat transparantie creëert zowel voor het team als voor de stakeholders. Dit wordt meestal weergegeven in een zeer zichtbaar gebied, zoals een kantoormuur of een plek waar het team en stakeholders kunnen deelnemen om de voortgang te beoordelen en te bespreken. De backlogitems zijn georganiseerd in kolommen die de workflow weergeven (ready-doing-done).

Looking back
Flexibiliteit stond absoluut centraal in het project. We moesten continu anticiperen op het leveren van bedrijfswaarde, zo snel mogelijk. Wat kunnen we vandaag bereiken, waar zowel eindgebruikers als belanghebbenden direct baat bij hebben? Waar is er nog ruimte voor verbetering? Wat is de hoogste prioriteit?
Uiteindelijk hebben we zowel kwaliteit en meerwaarde aan een hoge snelheid geleverd.